tirsdag 18. juni 2013

DIY- blomsterpotte :)

For en stund siden kjøpte jeg noen helt enkle, hvite og veldig billige blomsterpotter på Plantasjen. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle finne på  med dem, men jeg tok da med seks stykker. Min første tanke var at de er jo i alle fall fine å pynte med servietter og decoupage-lakk.
Men i dag fikk jeg en annen idè. For ganske lenge siden laget jeg mitt eget "metallpapir" ved hjelp av metalltapen fra Biltema. Det slo meg plutselig at det må jo gå an å gjøre dette med blomsterpotter også :)
Så før jeg måtte en tur på jobb, nærmest løp jeg inn på hobbyrommet for å sette i gang. Det er litt sånn med meg at når jeg får en eller annen idè, kan jeg bare ikke vente med å prøve den ut.

Det er ikke så mye man trenger for å fikse seg en blomsterpotte med metall-look :))

 
En plastbrikke, metalltape, akrylmaling, lim og selvfølgelig - en blomsterpotte :)
 
 
Først ble plastbrikken limt på :)
 
 
Så var det på med tapen :)

 
Det kjedeligste med hele denne prosessen, er preginga. For det må til for  å få fram mønsteret som er gjemt under tapen. Jeg bruker en gammel first price- klut under pregepennen, for da blir det mye glattere å prege. Her får man teste tålmodigheten litt, men jo lenger man holder på - jo bedre kommer mønsteret fram :)

 
Etter hvert er det blitt seende slik ut :)

 
Ett strøk med maling :)

 
Så fjernes all overflødig maling med papir, jeg liker å bruke servietter. Etter å ha pusset en stund for å få fram igjen metallfargen, ser det slik ut. Og potta er ferdig:)

 
Jeg satte oppi den fine orkidèen jeg fikk av min kjære for litt siden. Da tok han meg med inn på en blomsterbutikk, og sa at jeg måtte velge den jeg likte best - heldige meg :))
 
 
Jeg er veldig fornøyd med den nye blomsterpotta mi ( jeg har allerede laget en til ). Og det er ikke vanskelig, bare litt tid og tålmodighet er alt som skal til :)
 
 
Orkidèer er så vakre, og denne fargen er bare nydelig :)

 
 
 Klem til dere alle fra
 post signature

3 kommentarer:

kiwimeskreations sa...

May this is amazing - you are so creative and clever with your ideas. Love that orchid too!
Blessings
Maxine

Vibbedille sa...

Utrolig stilig effekt, tror ikkje eg har sett DET før-KULT!

Takk for koselige kommentarer forresten og nå ha eg også oppdaget nok en koselig blogg ;)

KOS deg og ha en flott dag ;)

Klem Vibbedille ;)

Husmorspira sa...

Så utrolig kreativt!!!
Ble veldig bra også, passet fint til en slik flott orkidé :)